Bezorging paspoort aan huis wordt onderzocht

paspoortEen nieuw paspoort of reisdocument hoeft voortaan niet meer perse op het gemeentehuis te worden opgehaald. Wie dat wil, kan het vanaf 1 november 2016 thuis laten bezorgen. Dat geldt ook voor een verloren paspoort. Dat kan online worden gemeld. Minister Plasterk voert de service in omdat een proef in een aantal gemeenten succesvol is verlopen.

De fractie van Gemeentebelangen is enthousiast over deze mogelijkheden en ziet dit vooral ook als service voor de (oudere) inwoners. Het past heel goed bij ons speerpunt dat openingstijden en bereikbaarheid van gemeentelijke diensten aansluiten op de huidige maatschappelijke en technische ontwikkelingen.

Wij hebben daarom op 12 oktober schriftelijke vragen aan het College gesteld over de mogelijkheden in onze gemeente. Uit de antwoorden blijkt dat onze wens voor thuisbezorging van paspoort en reisdocument door het college onderzocht wordt zodat duidelijk wordt op welke termijn  en op welke manier aan  deze nieuwe service vorm kan worden gegeven. Een positief antwoord dus, en we volgen vol vertrouwen de voortgang.

De volledige vragen en antwoorden zijn te lezen in deze memo: antwoorden-college-op-gb-vragen-mbt-bezorging-reisdocumenten_20161020