Hoog en Laag: “GemeenteBelangen lanceert eigen krant”

RENKUM De fractie van GemeenteBelangen lanceert tijdens het Dorpscafé op vrijdagavond 4 november in Eetcafé de Heren van Baer een eigen krant: De Renkumse Maat. Met de krant wil de lokale partij de bewoners beter bereiken en bij de politiek betrekken.

HL logo vierkant,,Met de krant willen we laten zien dat politiek ertoe doet. GemeenteBelangen is namelijk van mening dat je met een betrokken, actieve en realistische houding inwoners in beweging krijgt”, legt voorzitter Paul Janssen in het eerste voorwoord van De Renkumse Maat uit. ,,Dat je als politieke partij wel degelijk inwoners kan inspireren om mee te denken en mee te helpen. Afwachten en wijzen naar een ander zit niet in onze genen; verantwoordelijkheid nemen des te meer. Keuzes maken ook, waarbij wij altijd kijken met onze lokale GB-bril.”

20161030_hl-renkumsemaatIn de eerste krant van GB passeren verschillende verhalen van leden van GB de revue zoals van wethouder Hermine van den Berg en fractievoorzitter Danielle Gerritsen. Dorpsdichter Bianca Hendriks trakteert de lezers op een dorpssafari door de gemeente Renkum, waarbij ze over elk dorp een eigen verhaal vertelt, uiteraard met een knipoog. In de krant legt GB uit wat de speerpunten zijn, wat er is bereikt en wat nog op het politieke verlanglijstje staat. Ook gaat het in op de ’tussenstand’ van de Jongerenraad Renkum waar de Renkumse fractie zich sterk voor heeft gemaakt. Net als bij vele andere kranten kunnen lezers een Sudoku-puzzel oplossen. Ook een column ontbreekt niet in de krant.

De frequentie van De Renkumse Maat staat nog niet helemaal vast, zo laat Paul Janssen nog weten. ,,Voor de Gemeenteraadsverkiezingen van 2018 sowieso nog een keer. Mogelijk komen we nog met digitale versies. Eerst bekijken we hoe de krant is bevallen.” De Renkumse Maat wordt binnenkort huis-aan-huis bezorgd.

Bron: http://hoogenlaag.nl/lokaal/gemeentebelangen-lanceert-eigen-krant-179528