Seinen op groen voor verandering

GemeenteBelangen wil de komende vier jaar ervaring en kennis van inwoners op een waardevolle manier inzetten. En we willen de klassieke oppositie-coalitie verhoudingen doorbreken: juist samen met andere fracties knokken voor goede voorzieningen en mooie dorpen. GB wil op een positieve en constructieve manier hierin het voortouw nemen, het gaat immers om het belang van de inwoners.

Om dit voor elkaar te krijgen wil GB de grootste partij worden. Dat is dus geen doel op zich. Nee, het is een noodzakelijk middel om deze verandering in gang te kunnen zetten. En ja, alle seinen staan landelijk op groen dat vele lokale partijen de grootste worden. GB heeft daar ook alle vertrouwen in, we hebben niet voor niets een ijzersterke kandidatenlijst van twaalf mensen klaar staan.

Een lokale partij bestaat niet voor niets. We kunnen maximaal de lokale bewegingsruimte benutten, zónder daarbij vast te blijven zitten aan Haagse richtlijnen of ideologische overtuigingen. GB wil de komende vier jaar besluiten kunnen nemen die passen bij onze zes dorpen. Op een open eerlijke manier waarin inwoners en politieke partijen verbonden zijn. Waarbij verwachtingen, kansen en ervaringen in balans worden gebracht.

Nieuwe kans

Vier jaar geleden hebben we als een na grootste partij niet de kans gekregen om de noodzakelijke veranderingen voor elkaar te krijgen. Andere partijen kozen een andere koers en gingen door met de oude politiek. Dat was hun keuze. Met deze verkiezingen op 14, 15 en 16 maart krijgen we een nieuwe kans en dat is mooi. We voelen dat we veel steun van de inwoners krijgen. GB en PRD zijn eerder dit jaar over hun schaduw heen gestapt en vormen nu één lokale fractie: GemeenteBelangen. Er is dus maar 1 lokale partij en daarmee gaan we in tegen de landelijke trend van politieke versplintering.

Om met dit GB- team aan de slag te kunnen gaan en om te kunnen doen wat we beloven, hebben we veel stemmen nodig. Laten we hopen dat dit lukt. We zijn positief gestemd dat we nu wel lokaal kunnen doen wat lokaal nodig en noodzakelijk is.