Omroep Gelderland: Aanhoudend slecht bereik Heveadorp reden nieuwe raadsvragen Renkum

HEVEADORP – De partij GemeenteBelangen in de gemeente Renkum heeft raadsvragen gesteld over de aanhoudende problemen rond het mobiele bereik in Heveadorp. Volgens de partij is het voor bewoners van het dorp niet of nauwelijks mogelijk om verbinding te krijgen met het mobiele netwerk.

Dat het landelijke sirenenetwerk vanaf 2017 stopt, maakt de situatie nog urgenter volgens GemeenteBelangen. Want in plaats van een loeiende sirene worden mensen dan per SMS gewaarschuwd. Maar zonder fatsoenlijk mobiel bereik, geen SMS. De partij wil dat het gemeentebestuur bij KPN aandacht gaat vragen voor de problematiek.

Meldpunt geen112.gld.nl

Ook Omroep Gelderland heeft aandacht besteed aan de problematiek rond de mobiele bereikbaarheid. Zo is bijvoorbeeld het meldpunt geen112.gld.nl gestart waar mensen terecht kunnen met hun klachten. In samenwerking met andere regionale omroepen zijn die klachten verzameld en aangeboden aan de Tweede Kamer.

Bron: http://www.omroepgelderland.nl/web/nieuws/gelders-nieuws/2089156/aanhoudend-slecht-bereik-heveadorp-reden-nieuwe-raadsvragen-renkum.htm#.VSzFDo6sWSo