Corona in de dorpen: brandbrief en creatieve veilige kansen mogelijk maken

De coronacrisis treft ook de winkeliers, horeca en ondernemers van onze dorpen. GB vraagt in een open brief aan het college om creatieve kansen mogelijk te maken én een helder signaal aan Den Haag te geven. Alle fracties zijn gevraagd mee te doen met dit initiatief dat GB met de ondernemersverenigingen uit Renkum en Oosterbeek en TopInUwRegio heeft afgestemd.

Burgemeester en wethouders hebben positief gereageerd op het initiatief en verstuurden 12 januari een brandbrief aan premier Rutte, ook namens de gehele gemeenteraad. Daarnaast gaat het college actief op zoek naar creatieve, veilige alternatieven voor onze winkeliers en (horeca)ondernemers.

GB fractievoorzitter Daniëlle van Bentem: ” Tijdens het opnemen van een vlogje over het initiatief hebben we weer een aantal ondernemers gesproken. De verhalen zijn schrijnend en worden met tranen in hun ogen verteld. De creativiteit blijft, super knap, maar bij een aantal heb ik ook de wanhoop gehoord. We vragen om meer tolerantie voor ambulante handel (coronaproof) voor de winkeliers en horeca. Super dat de oproep nu is opgepakt.”

Zie ook het artikel in dagblad De Gelderlander: Renkum schrijft brandbrief aan Mark Rutte: winkels en horeca moeten open anders gaan ondernemers failliet en in weekblad Rijn en Veluwe: Renkumse ondernemers, het water staat aan de lippen.

De GB brief aan het college
Brandbrief aan premier Rutte namens college en gemeenteraad