‘Veiligheid’ is deelthema bij GB Dorpscafé

Op vrijdagavond 20 mei is het GB Dorpscafé in ontmoetingscentrum de Kreek, Weverstraat 24, Oosterbeek. Dit keer gaan we onder andere het gesprek aan rondom’veiligheid’. Hoe veilig voelt u zich in onze gemeente, in uw dorp, buurt en straat? Hoe ervaart u de verkeersveiligheid?

En hoe kijkt u tegen sociale veiligheid aan, hoe goed kent u uw buurtgenoten en hoe waardevol zijn activiteiten met uw straatgenoten? Werkt een WhatsApp groep echt tegen inbraken, wat zijn de ervaringen en tips? Wat kan er beter en wat kan er allemaal georganiseerd worden? Welke rol ziet u daarin voor de lokale politiek?

whatsapp buurtpreventieStamgasten

Speciale stamgast is dorpsdichter Bianca Hendriks; zij zal op haar eigen( )wijze manier de stamgasten aankondigen én de avond al dichtend samenvatten. De namen van de overige stamgasten en hun specifieke ervaringen worden de komende weken bekend gemaakt.

Ter voorbereiding gaan we met inwoners actief het gesprek aan met ‘Dorpspraat op straat’: rond 16 april zijn we in de dorpen om uw meningen over het thema te horen. Zodat we ook echt úw inbreng een plaats kunnen geven bij  de gesprekken in het Dorpscafé en met de stamgasten van gedachten kunnen wisselen over zaken die u aanspreken. Voor tips rondom verkeersveiligheid heeft GemeenteBelangen al eerder een oproep gedaan; uw inzendingen zijn nog steeds welkom.

Achtergrond van GB Dorpscafé

GemeenteBelangen vindt het belangrijk om te weten hoe de inwoners van onze zes dorpen over verschillende thema’s denken. Daarom werken wij doorlopend aan onze zichtbaarheid in de gemeente. Wij staan dus ook buiten verkiezingstijd midden in de Renkumse samenleving onder andere met het GB Dorpscafé waar de inwoner centraal staat.

In steeds een ander dorp richten we een ontmoetingsplek in die  laagdrempelig is en toegankelijk voor alle inwoners.  Een plek om elkaar vrijblijvend te ontmoeten en waar we aan de hand van een thema met elkaar van gedachten kunnen wisselen. In een ontspannen sfeer en  onder het genot van een hapje en een drankje.

Het GB Dorpscafé is nadrukkelijk niet een lezing in een zaal met toehoorders,  maar juist een levendig gesprek in de gezellige sfeer van een café met dorpspraat die er toe doet.