GB met vier raadsleden in gemeenteraad

Donderdagavond 29 maart zijn alle raadsleden die de komende vier jaar een zetel in de gemeenteraad hebben, beëdigd en geïnstalleerd. Burgemeester Agnes Schaap sprak de 23 raadsleden in het gemeentehuis toe:

“We zitten in een samenleving waarin inwoners bepaalde taken geheel of gedeeltelijk op zich nemen en waarbij de gemeente optreedt als mede-bouwer en verbinder. Dat maakt niet alleen uw raadwerk nog veel leuker en maatschappelijk relevanter dan het nu al is. Maar maakt de politiek weer meer herkenbaar voor de inwoners.”

De afgelopen vier jaar zat GB met Frank Huizinga, Henk Tiemens en Daniëlle van Bentem in de gemeenteraad. Op basis van voorkeurstemmen, uitgebracht op 21 maart, wordt GB de komende periode vertegenwoordigd door Daniëlle van Bentem, Hermine van den Berg, Oswald Velthuizen en Jan Streefkerk.

GB fractievoorzitter Daniëlle van Bentem:

“GB heeft een geweldig verkiezingsresultaat behaald, we zijn flink gegroeid en nu de tweede partij. GB laat zien dat we een brede basis hebben en inwoners sluiten daarbij aan. We blijven verbinden en inwoners, verenigingen en organisaties opzoeken. We hebben een sterk Team GB dat keuzes maakt in het belang van inwoners en dát is precies waar het ook de komende vier jaar over gaat.”

Meer weten? Lees dan ook het online artikel over de nieuwe raadsleden op de site van RenkumNieuws.nl