Ons logo zegt meer dan je denkt!

gemeente logoSinds begin dit jaar heeft GemeenteBelangen een nieuwe huisstijl. Een nieuwe website en een nieuw logo zijn daar de belangrijkste exponenten van. U zult zich wel afvragen waarom dat nu zo belangrijk is om een column aan te wijden?

Een logo wordt op internet beschreven als ‘’Een afbeelding waaraan je een merk of bedrijfsnaam herkent’’. Juist, je logo staat voor je identiteit. En daarom ben ik zo trots op dat logo. Alle soorten kleuren komen voor in ons logo. Dit straalt diversiteit uit. De verschillende dorpen van de gemeente komen terug in de zes ‘blaadjes’ die het logo telt. Zo vrolijk als het logo is, zo optimistisch zijn de mensen binnen onze partij.

Voor de buitenwereld is het vaak niet zichtbaar hoe het er intern aan toe gaat bij politieke partijen. Voor wat betreft GemeenteBelangen: De gezelligheid, maar vooral ook de diversiteit en de discussies die dat intern oplevert, willen wij proberen uit te stralen naar buiten. Daarom zijn de punten van de zes ‘blaadjes’ in het logo ook naar buiten gericht. Iedereen mag weten dat wij plezier hebben, gezellig een wijntje of biertje drinken richting het einde van de fractievergaderingen, maar ook dat wij intern soms felle discussies hebben over agendapunten in de raad. Waar het om gaat is dat iedereen welkom is in onze fractie en dat ieders mening er toe doet. Daar zijn wij trots op.

DSCN1796Nog twee weken tot aan de verkiezingen. Een spannende tijd, maar vooral ook heel druk. Wekelijks gaan we meerdere keren de straten op. En zorgen dan  dat ons kleurrijke logo voor iedereen zichtbaar is. We delen natuurlijk een flyer uit, maar het leukste is het zakje bloemzaadjes met een spreuk eraan vastgeniet. We zaaien om na de verkiezingen te oogsten, of beter nog: Als iedereen de bloemzaadjes zaait in zijn tuin of in een pot op zijn balkon, dan hebben we dit voorjaar een prachtige bloeiende gemeente!

Matthijs Kleij, campagneteam GB Renkum