GB op bezoek bij Dorpsplatforms

De zomervakanties zijn nu echt voorbij, en de dorpsplatforms hebben meteen hun eerste activiteiten!

20150901_203723_resizedNamens GemeenteBelangen liep Paul mee met de buurtwandeling in Oosterbeek-Laag, rondom de Jonkheer Nedermeijer van Rosenthalweg. Inderdaad een ingewikkelde straatnaam, een inwoner vroeg zich dan ook af of de vroegere benaming ‘Grindweg’ niet in ere herstel kan worden. Er werd verder onder andere stilgestaan bij de verkeersveiligheid van de nog in te richten snelfietsroute over de Benedendorpsweg en de o zo gewenste fietsbrug Oosterbeek-Arnhem-Zuid. Buurtvereniging Nieuwland vertelde vol enthousiasme over de recent gehouden smakelijke internationale barbecue en de schoonmaakacties. Via het veldje van Jolink werd afgesloten bij bouwcooperatie De Aandacht bij het bedrijventerreintje aan de Vogelweg.

In de Hucht in Heelsum was Sandre namens GemeenteBelangen aanwezig bij de vergadering van dorpsplatform Renkum-Heelsum. Daar vertelde wethouder Wendy Ruwhof over ontwikkelingen van de afvalverwerking en over het kappen van bomen aan de Hogenkampseweg en Nieuweweg. En er werd onder andere teruggeblikt op de geslaagde triathlon / Rijnzwemtocht én op het succes van opnieuw in gebruik genomen pontje in Renkum. Vooruitgeblikt werd naar de buurtwandeling van 8 september.

Ook de dorpsplatforms laten  zien wat er speelt in de verschillende buurten van onze dorpen; reden genoeg voor GemeenteBelangen om ze te blijven volgen en waar mogelijk of gewenst te steunen.