Presentatie plannen Tuin de Lage Oorsprong

Presentatie plannen TLO 4 juli .3Op de zonnige vrijdagmiddag 4 juli presenteerden de initiatiefnemers van de Tuin, Mariëlle Kempen en Egbert Reerink, de plannen voor de bouw van een kas, oranjerie en kapschuur aan de raads- en commissieleden van de gemeente Renkum. Namens GemeenteBelangen waren Danielle, Constant en Matthijs hierbij aanwezig.

In de prachtige tuin, die nu volop in bloei staat, werden de plannen toegelicht door de architect van de toekomstige bouwwerken. De plannen werden in context geplaatst en voorzien van de nodige uitleg. Ook de interessante geschiedenis van de Tuin en de herinrichting werd toegelicht door gastvrouw Mariëlle.

Er was ruimte om vragen te stellen en deze werd uiteraard ruimschoots benut door de verschillende politici. Hoogte van de bouwwerken, maar ook de mogelijke parkeerproblemen werden besproken. Wethouders Wendy Ruwhof (GL) en Jasper Verstand (D66) waren ook van de partij deze middag.

Na de presentatie gaf Mariëlle een rondleiding door de tuin. De vele mooie plekken binnen de tuinmuren verbaasden sommige aanwezigen in positieve zin. Erg leuk om de ook de verhalen achter verschillende kunstwerken of planten te horen.Dank voor de uitnodiging en de gastvrijheid en de informatie die we gekregen hebben.