GB met pasta én dorpspraat op Piazza del Giro

GB Piazza 1Op zaterdag 7 mei deelde GemeenteBelangen eigengemaakte pasta uit aan Renkumse inwoners en vrijwilligers die betrokken zijn rondom de Giro Gelderland. Ruim 100 porties werden bereid en geserveerd door Team GB op het Raadhuisplein in Oosterbeek.

In onze GB Piazza -als onderdeel van de Piazza del Giro festiviteiten-  was daarvoor een tijdelijke keuken ingericht.

De pasta en Italiaanse hapjes werden onder een stralende zon uitgedeeld aan inwoners en vrijwilligers van onder andere Jongerenwerk, Sport- en beweegteam, de EHBO-ers en Oosterbeek in Beweging.

GB Piazza 3GB Piazza 2Fractievoorzitter Daniëlle Gerritsen:

“we grijpen dit unieke evenement aan om  inwoners met elkaar in contact te brengen, dat is ook een van de doelstellingen van de organisatie van Giro Gelderland. Met onze GB Piazza zorgen we voor een hapje, drankje, goed gesprek en ontmoetingen met andere inwoners.

Wij zien dit evenement  als een bijzondere ‘dorpspraat op straat’. We vinden het belangrijk om te weten hoe de inwoners van onze zes dorpen over verschillende thema’s denken en gaan geregeld het gesprek op straat aan.

Dit  keer was GemeenteBelangen vooral benieuwd naar ideeën over uw eigen straat of buurt: wat kan beter en wat gaat juist heel goed? In ons GB Dorpscafé over Betrokken Buurten praten we er dan over verder en delen we alle verhalen en ervaringen.

GB Piazza 5GB Tuk Tuk verbindt dorpen

Uiteraard waren alle inwoners welkom om te genieten van dit unieke wielerevenement in onze gemeente. Dus niet alleen voor inwoners van doorkomstdorp Oosterbeek.

Daniëlle  zegt hierover:

“en als de Giro niet alle Renkumse dorpen aandoet, dan brengen we de inwoners toch naar doorkomstplaats Oosterbeek? We zorgen voor uniek vervoer –een tuktuk-  vanuit de andere dorpen voor mensen die lastig op eigen gelegenheid naar Oosterbeek kunnen komen.”