‘Dorpspraat op straat’ over vluchtelingen

DOS_vluchtelingenGemeenteBelangen gaat zaterdag 19 september op straat met inwoners in gesprek over het thema vluchtelingen. Een actueel en lastig thema waar GB  graag meningen van inwoners over hoort.

Wat kunnen we in Renkum doen zonder de menselijke én dorpse maat uit het oog te verliezen? Welke zorgen en vragen leven er? Ook als er geen vluchtelingen naar onze gemeente komen vindt GB het gesprek erover belangrijk.GB wil het gesprek hier graag nú over voeren en niet wachten tot het mogelijke moment dat de eerste vluchtelingen  in onze gemeente opgevangen worden.  Het maakt daarbij niet uit of dat een bewuste keuze vanuit de gemeente is of een opgelegde  verplichting vanuit de Centrale Opvang Asielzoekers.

GB vindt het belangrijk dat over dit thema tijdig wordt gesproken en zwengelt dit aan met de actie ‘dorpspraat op straat’. We zijn in ieder geval  zaterdagochtend in Oosterbeek (Utrechtseweg, Weverstraat) en zaterdagmiddag in de Dorpsstraat in Renkum. U kunt dit initiatief ook volgen via twitter @GBRenkum en facebook.com/gbrenkum