Oproep GB Dorpscafé: waar staan te veel of juist te weinig verkeersborden?

Verkeersveiligheid is  één van de onderwerpen die we in het  Dorpscafé van 20 mei aan bod laten komen. Ter voorbereiding is GemeenteBelangen op zoek naar situaties in onze dorpen waar te veel of juist te weinig verkeersborden staan, waardoor onveilige situaties kunnen ontstaan. Of plekken waar onlogische of zelfs verkeerde borden staan waardoor de weggebruiker in verwarring wordt gebracht. Kent u voorbeelden?  Help ons dan,  en laat het ons weten via een mailtje met foto naar info@gbrenkum.nl . Deze actie is ook te volgen via Facebook @GBRenkum en op Twitter via @GBDorpscafe.

In aanloop naar het Dorpscafé zullen we weer met inwoners het gesprek aangaan met ‘Dorpspraat op straat’: rond 16 april zijn we in de dorpen om uw meningen te horen. Hoe veilig voelt u zich in onze gemeente, in uw dorp, buurt en straat? Hoe ervaart u de verkeersveiligheid; en hoe kijkt u tegen sociale veiligheid aan? Wat kan er beter en wat kan er georganiseerd worden? Welke rol ziet u daarin voor de lokale politiek?

Achtergrond van GB Dorpscafé

GemeenteBelangen vindt het belangrijk om te weten hoe de inwoners van onze zes dorpen over verschillende thema’s denken. Daarom werken wij doorlopend aan onze zichtbaarheid in de gemeente. Wij staan dus ook buiten verkiezingstijd midden in de Renkumse samenleving onder andere met het GB Dorpscafé waar de inwoner centraal staat.

In steeds een ander dorp richten we een ontmoetingsplek in die  laagdrempelig is en toegankelijk voor alle inwoners.  Een plek om elkaar vrijblijvend te ontmoeten en waar we aan de hand van een thema met elkaar van gedachten kunnen wisselen. In een ontspannen sfeer en  onder het genot van een hapje en een drankje.

Het GB Dorpscafé is nadrukkelijk niet een lezing in een zaal met toehoorders,  maar juist een levendig gesprek in de gezellige sfeer van een café met dorpspraat die er toe doet.